Monday, November 17, 2008

..air terjun sungai pisang..

..ijam..yazza..emy..nuak..ieykin..syud..ira..ekin..aku..

mula-mula mmg ceria kan muka masing2..hahah diorg x tau yg mmg akn berpeluh lew..hahah

mula2 dh kena redah air..huhu bg basah ckit suar2 tu..=) muka mmg ceria lg..hahah

..trek bermula..

sempat lg nk bergambar..layan

diorg dah mula rs nk blk haha br start tu beb

..main air lagi..

..bergambar lg..

beratur

bergambar tu penting hehe

diterowong highway karak..kena lalu terowong..bes gler..selipar syud kena hanyut air sungai yg agk deras haha..coz area sini ujan kerap turun..

serangan pacat..heheh trek lembab biasa la pacat pn byk la..selalunye xde pacat..sampai umh pn kaki wiwit still kuar darah..haha

berposing seketika di atas kayu..bila nk sampai cmni..hahah

bes lak jln ats ni..haha

view yg menarik dr jurugambar kita..wiwit..!!! tepuk la ckit..korg ni ape la..=)

aku x kurus sgt kan..kan..kan..hahah

..sejuk siut..

..ni la air terjun sg pisang..

ni la 1st xtvt kitorg lps exam..ptg jumaat 14-11-08..huhu mmg bes..bg aku la..sbb dh lme x g trek cmni..mmg sesuai la tuk beriadah hahah dr mula sampai ahir akn redah sungai je..biar la aku bercerita sedikit ttg sg pisang nih..xleh..?? aku nye blog kn..suka aku la..=)

trek ni mmg bes..sbb kna redah sungai..tp hati2 lew sbb ade dua trek ble kuar dr terowong tu..1 ke kiri and 1 lg ke kanan..the right trek adalah kanan..yg trek kiri tu old trek..masa aku 1st time g dgn bang shah n de gang..kitorg amik trek kiri..then sesat..hahha 2 jam tu berjalan ke dlm..blk lak 1 jam lbih....x jupe air terjun..masing2 kt kepala dh pkir mcm2..kena tutup jalan ke kitorg ni..aku time tu mmg nk je azan hahah..mistake kitorg sbb slh plih trek mse mula2 tu..sbb lps jupe 2 trek tu..akn jupe 2 cabang sungai..spatut nye kna amik sungai yg kanan..sbb sblm kitorg g..mmg dh cr info ttg sg pisang nih..info tu ckp kna lalu kanan then dlm 10-15 minit smpai la..haha tp mmg malang la nasib kitorg sbb x jumpe..hahah but next trip kitorg jumpe..mmg layan..hahah

tp trip yg lps ni..bersama2 rakan kelas..haha mmg klako mule2..haa la aku dh ckp yg akn ade jungle trek..n redah sungai tp sume hahah dress up cm nk g berkelah kt tepi pantai haha tp ape2pn aku ok jek..yg pnting korg sume enjoy..!!! hahah aku sbnrnye takut pn ade gk sbb kna guide diorg nih..x pnah2 aku jd guide haha tp xpe la bkn slalu pn..hahha

next trip diorg nk g lepok waterfall..hahah lg la menyeksakn..ape2 la korg..aku ok jek..brg camping aku dh ade tuk support..tingal kna ready jek..

tamat

2 comments:

fat ass said...

ive been there too ! :D
tp kali terahkir was 3 years ago koooot .
haha .

jalan yang same .
terowong yang same .
air terjun yang same .

and still

perasan berbunga yang sama ;)


p.s:repelling dr atas puncak air terjun tuh bes oke !

fat ass said...

ouh alamak !
lupe nak cakap .
4-7hb neh aku pegi kelantan dlu yeh !
cek track oke ke tak .