Sunday, June 28, 2009

..gunung angsi 27 june 09..yeah..!!!

salam semua..hehe macam ramai aje yang membaca blog aku ni..tapi tak ape la kata orang biar nampak gempak walaupun tak gempak mana pun..huhuh
27 june 09 (sabtu) yang lepas aku dengan alone nye pegi ke gunung angsi..huhu
sebenarnye hari tu ada cabaran mendaki gunung angsi anjuran negeri sembilan..so ramai la peserta yang join..ade negro haha mule mule sampai aku terkejut gler sebab ramai orang tu satu..yang keduanye kaki kaki untuk kategori terbuka ni semuanye kecik kecik..jenis yang kuat lari..huhu bile 3 2 1 start orang depan aku semua lari hilang terus dari mata aku dan aku..??? memang aku berjalan aje la..haha sebenarnye ape yang penting mental kita kena kuat..ade yang sampai check point 1 dah turun..ade 5 check point sebenarnye..dari check point 1 hingga 3 trek masih boleh dilayan..tapi bile nak ke 4 & 5 masya'allah..tapi itu la yang dikatakan gunung..kalau bukan gunung tak ade la trek yang mencanak hehe ade 1 group budak india..aku tanye jauh lagi ke..then diorang jawab..jauh lagi bang..ade 3 km lagi..WTF man..!!! aku dah tak larat ni..dah la aku tak de training ape ape..main redah je..kaki aku dua dua dah mula nak krem..damn..!!! aku saje je cakap balik kat budak budak india tu..ok la kalau macam tu..i want go back..tetibe lak ade 1 awek ni jerit dari bawah aku..bang jangan turun bang..boleh bang..abang boleh nye sampai puncak..!!! hahha aku saje je cakap macam tu..tapi bile ade peserta lain bagi semangat..aku rasa teruja untuk sampai ke puncak..hehe alhamdulillah aku sampai ke puncak..start pukul 930 pagi sampai puncak pukul 12 tgh ari..then 1230 tgh ari aku turun balik sampai bawah pukul 230 ptg..kaki aku dah mule sakit balik terpaksa aku jalan pelan pelan..sampai bawah awek yang jerit kat aku ade then dia panggil ajak lepak sekali..rupenye dia berempat dengan kawan kawan dia..dari unisel..kelab diorang aktif..dah 7 gunung diorang pergi sehingga bulan ni..wow..!! aku ni lak baru 1 gunung hehe tak ape la..yang penting aku nye plan 1 tahun 1 gunung dah jadi..hehe so ni ade lah gambar gambar yang aku sempat capture..bile dah penat ni bukan dah pikir nak bergambar pun..huhuh





check point 5 @ puncak
gunung
angsi














aku di puncak..
yeah..!!!














sebagai tanda yang peserta
dah
sampai puncak













pemandangan dari
puncak













pemandangan dari
puncak















group dari
UNISEL
















ah haa..nampak tak..??? alaa beg

baru tu...:p













petanda di puncak angsi









ehem..banyak benda yang menarik berlaku mase aku join cabaran mendaki ni..antaranye mase naik ke puncak aku berbual dengan pendaki lain..mereka memberikan aku semangat tuk sampai ke puncak..tapi paling aku cuak..mase turun dari puncak lepas aku melepasi check point 2..aku ternampak 1 manusia terbaring kat tepi trek..dah la aku sorang time tu..aku pergi pelan pelan ke arah dia then panggil dia..abang abang okay ke tak ni..? then dia bukak mata jawab takde ape ape cume nak rehat tido sekejap..haha damn..!!! buat aku cuak je..haa la mane tau mati ke pengsan ke..haish

tapi ape pun semua berjalan dengan lancar..cume lutut kiri aku sakit sikit..mintak mintak tak teruk..huhu

kejayaan akan datang bile kita berusaha ke arah itu..yeah..!!!

4 comments:

fat ass said...

" aku ni lak bru 1 gunung " ?

gile ape tipu²

kepuk pale mu kang nak ? xP

n0r_SaiFuL said...

betul la yang..tahun ni br 1 gunung..diorg dh 7 gunung..:)

Unknown said...

ok2 da percaye da..kna calit ngan nila..haha

n0r_SaiFuL said...

wah..leh x caya lak..haish