Friday, July 3, 2009

..tadika..

aku teringat mase kecik dulu..mase umor 6 tahun..mak kata tahun ni dah kena sekolah..kena masuk tadika..aku angguk aje..padahal aku tak paham ape yang mak aku cakapkan..sian mak aku..kalau dia tahu tentu dia pelangkung aku..haha

aku ni penakut..aku memang takut bile aku berada di tempat yang asing..huhu so nak dijadikan cerita..sampai aje tadika mak aku kenalkan dengan guru tadika tu..name dia cikgu zuraidah..tapi aku panggil dia ''cikgundah'' hehe sampai sekarang aku still panggil dia camtu..hehe dan sampai sekarang dia still lagi jadi cikgu tadika..mak aku dulu penah keje kat tadika tu..so diorang dah macam kawan lame..

1st day..aku ingat lagi..waktu tu bile sampai je..mak suruh masuk..then aku masuk jela..rupenye ramai budak yang sebaya aku ade kat dalam kelas ni..lepas tu kan..aku tengok mak macam nak balik..ape lagi aku pun g kat mak then cakap..mak nak kemane..bukan mak akan tunggu jajai ke..mak jawab mak kena balik..kena tolong abah kat kebun..kesian abah menoreh sorang kat kebun tu..aku tanye balik..tak kan nak tinggalkan jajai sorang kat sini..mak jawab..kan kawan dalam kelas ni ramai..jajai kenal kenal la..aku pun ape lagi..menangis..hehhe bile mak aku terus ilang dari view aku..lagi la aku menangis kuat kuat..huhu aku hentak hentak kaki ke lantai..aku ketuk ketuk pintu..sian cikgundah..huhu

aku menangis sampai kelas abis..maknanye..dari pukul 830am-1130am..hehe

aku berkelakuan macam tu selama berapa minggu ntah..huhu..bile benda ni diceritakan balik..aku rasa malu..hahha sebab mak aku cakap..dalam kampung ni..anak anak ahmad sidi dan yatini aje yang begini...hehe




perkara yang lepas menjadi kenangan yang menarik..!!!

1 comment:

Unknown said...

menarik...
sy pon same gk wak melalak x igt dunie...haish...ble pk2 blik malu nye..hehe